dear VVVIP

Thursday 9 January 2014

Perkongsian bersama

Assalamualaikum...selamat tengah hari semua... ^^

Alhamdulillah Jh masih diberi peluang oleh Allah untuk bernafas lagi dan mengukir blog Jh dengan ayat2 ayat yang baru.haha merepek ditengah hari.
Well macam mana sekolah hari ini? alhamdulillah kalau bagus.
Btw bila cakap pasal sekolah, Jh teringat akan artikel yang Jh baca tapi minta maaf tiada gamba untuk artikel itu.Maybe kalau ada Fb mesti ada terbaca.

Artikel tentang kemalang berkaitan dengan pelajar sekolah. Haaa!! mesti ada yang dah tau kan sebab teringanga mulut teringatkan artikel tu.hikhik...Tapi pada yang tak tahu tak apalah mari Jh kongsi dengan kawan2 ..

Semalam Jh cuba bukak fb adik sebab perkongsian bersama...and skrol ounyer skrol...tiba nampak jalan yang berlumuran darah fresh and disebelah ada tanda macam ni @*# so bila tengok betul2. Rupa2nya itu darah dari seorang mayat yang baru kena langgar.Dan lebih sadis lagi mayat berkenaan adalah pelajar yang baru berdaftar paa tahun ini.Ya Allah tak sangup rasanya nak tengok picture tu so Jh pun tutup.Tapi sebelum tu Jh sempat baca paragraf yang mengatakan, telah banyak usul dibuat oleh PIBG untuk membina sebuah jejantas disekolah tersebut untuk kemudahan pelajar2 .Tapi itulah macam2 alasan yang diberi oleh pihak sekolah sampai jejantas is not going to build at that school. ( sorry Bm tak berapa nak bagus terpaksa selit bahasa ingris) . Sedihnya membaca artikel tu semalam.Kesian adik tu tapi dia beruntung kerana Allah lebih sayangkan dia. So, pada kita sebagai seorang awam jom terapkan nilai2 murni bersama dalam diri kita dan kita ada kesedaran moral dan sivik yang boleh diterapkan dalam diri. <--- ahh tah ap yg aku melalut!!

Btw....Jh ada benda nak dikongsikan dengan kawan2... Kejap ek nak post ni...


Jang2... Pic top commentator...yg 1st tu xyah la tgk..tu Jh...tengok 2nd dan kebawah. Tu semua vvip Jh tuh!! So sweet kan.... Sebenarnya Jh nak ucapkan terima kasih sebab selama Jh berBlog-Ing ni adalah beberapa orang yang sentiasa memberi dorongan dan sokongan dan juga bimbingan kepada Jh salah satunya orang yang paling awal Jh kenal ..Jh ase mesti ada yang dah kenal dia..

1st Ainalisa atau pemilik kepada blog berlink Karyainalisa.blogspot.com
2nd Megat Eyrulz atau pemilik kepada blog berlink megateyrulz92.blogspot.com
3dr kak Haida Othman pemilik kepada novel bertajuk aku ,dia dan com. dan link xhafal lagi..hikhik
dan juga kepada kawan2 yang pernah ber-Shoutbox dengan Jh juga kepada mereka yang pernah tekan butang reaksi.hikhik

Jh nak ucapkan ribuan terima kasih sebab sudi meluangkan masa di blog Ukiran cerita Jannatulhusna ni.Actually Jh dikira freshie lagi sbb Jh masih tak tahu semua ni...and Jh sebenarnya dalam proses untuk mendidik diri menjadi seorang novelist yang berjaya macam kak haida othman.Thanks kepada kawan2 sebab banyak membantu Jh ketika susah.Semoga Alah dapat membalas jasa baik kawan2 ye^^ .. Jh sayang korang.huhu...

Jh mempunyai azam dan antaranya adalah wish untuk publish buku dalam tahun ini juga kalau boleh.Inshaa allah .....

okaylah...Thanks sebab sudi membaca cerita Jh ye ^^ Rajin2 komen or bershout box and inggalkan link.In shaa allah dari situ kita dapat mengeratkan silaturrahim lagi ye.


4 comments:

  1. jh da silap link tu,
    me punya link megat92eyrulez.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. berjaya ke JH?Hehe..biasa2 je akak ni..apa2 pun wish u all the best..kalau betul nak rancang untuk publish kan this year jg, jangan tangguh2 coz even kita hantar this year belum tentu diterima untuk diterbitkan tahun ni jg..maybe next year..so cepat2 n teruskan berusaha ya;-)

    ReplyDelete
  3. hehe kak haida othman....in shaa allah..tp sy da start praktikel..so mcm lmbt skit prosesnye...haishhhh...

    ReplyDelete